arrow_drop_up arrow_drop_down

Zoveel invloed kan jouw innerlijke criticus hebben

Stel je voor.

Je hebt een presentatie gegeven voor jouw werk.

Iedereen was enthousiast.

Behalve één mevrouw op de eerste rij. Zij zuchtte bij alles wat je zei en schudde meewarig haar hoofd.

Waar denk je dat jouw innerlijke criticus het over heeft na de presentatie?

Nee, inderdaad, niet over alle enthousiaste reacties.

Jouw innerlijke criticus heeft het over die ene zure mevrouw op de eerste rij.

Als je niet uitkijkt, neemt jouw innerlijke criticus zoveel ruimte in jouw hoofd in, dat je gaat denken dat de presentatie heel slecht ging.

Ondanks alle positieve reacties.

Die kun je onder invloed van de innerlijke criticus vaak niet eens meer zien of herinneren.

Zoveel invloed kan jouw innerlijke criticus hebben.

De innerlijke criticus laat ons vaak denken dat als we maar genoeg ons best doen, dat hij dan ophoudt met zeuren en ons met rust laat.

Niets is minder waar.

Het is de aard van de innerlijke criticus om nooit tevreden te zijn.

Hij gebruikt alles als munitie om jou om de oren te slaan dat je niet voldoet. En hij weet altijd iets te vinden.

De meeste innerlijke critici, ik heb er inmiddels 100-den ontmoet, maken gebruik van 6 strategieën om je ervan te overtuigen dat je slecht gepresteerd hebt en niet voldoet.

Vaak met veel succes!

Met een beetje pech heeft hij zoveel invloed, dat je veel piekert.

Er zijn zelfs introverten die zo’n sterke innerlijke criticus hebben dat ze er ‘s nachts wakker van liggen.

Of dat je al zo gespannen bent voor een bijeenkomst dat je blokkeert.

Daarom is er in de MasterClass-serie een MasterClass specifiek over het temmen van de innerlijke criticus.

In de MasterClass komt het volgende aan de orde:

  • De innerlijke criticus ontmaskerd: de 4 waarschuwingstekens die erop wijzen dat jouw innerlijke criticus aan het werk is. De innerlijke criticus herkennen is de eerste en meest belangrijke stap om zijn invloed te beperken en rust in jouw hoofd te krijgen.
  • Wat veel mensen niet weten over de innerlijke criticus waardoor ze veel piekeren en ze ’s nachts zelfs wakker liggen.
  • Hoe je de invloed van de innerlijke criticus beperkt voorafgaand aan een gesprek of bijeenkomst, tijdens, maar ook daarna. Zodat jij je niet langer uren blijft afvragen of je wel het juiste gezegd hebt.

Voor meer informatie over de MasterClass-serie, klik hier:

http://bit.ly/2qjjpjI.

Over de schrijver
Marloes is onderwijskundige en traint introverte professionals hoe ze succesvol kunnen zijn in hun werk zonder zichzelf te forceren. Ze is zelf introvert. Sinds 2008 schrijft zij artikelen over hoe je als introvert succesvol kunt zijn op een manier die bij je past. Zij wordt inmiddels gezien als landelijk expert en regelmatig geïnterviewd door landelijke bladen als Intermediair, Opzij en Elsevier.
Reactie plaatsen

Cookies